Termin może brzmieć dziwnie, ale mamy z nim współcześnie do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko określany handel elektroniczny. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy internetowe. To te działania, które sprzyjają nawiązywaniu umów handlowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowe urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to słuszne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie rzeczy i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za niego i w ten sam sposób się towar dostaje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, co determinują głównie zyski, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla sprzedawców. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też negatywne strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak szans na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl